Nedir Bu Proaktif ve Reaktif Yaklaşım?

Proaktif ve Reaktif kavramlar bir cok alanda kullanılmaktadır. Aslında birçok kişinin de bu kavramlara aşina olduğunu tahmin edebiliyorum. Bu kavramlar özellikle son zamanlarda iş hayatında çok fazla karşımıza çıkmaya başladı.

Peki, nedir bu sıkça karşılaştığımız reaktif ve proaktiflik yaklaşım? Öncelikle gelin bu kavramların ne anlama geldiğini açıklayalım. Sonrasında ise iş dünyasında nasıl yer tuttuğuna bakalım.

Reaktif Yaklaşım Sergileyenler;  Dış faktörlerden çok fazla etkilenirler. Kırılgan yapıları vardır. Olayların kendileri dışında gerçekleştiğini düşünürler. Yaşanan olumsuzluklarda kontrolün kendilerinden çok karşı tarafta olduğunu belirtirler. Tepkisel dili çok fazla kullandıkları görülür.

Bunun tam tersi olan Proaktif Yaklaşımı Sergileyenler ise; İnsiyatif almaya çok yatkın kişilerdir. Ve aksiyon almaya bayılırlar. Farkındalıkları yüksek kişilerdir. Proaktif kişilerin öngörü yeteneği gelişmiştir. Çözüm odaklı ve Lider ruha sahiptirler. Başarısız olunması durumunda olayın sorumlusu olarak kendilerini görüp ona göre çözüm üretirler.

Evet! Kavramların tanımlamalarını yaptığımıza göre İnsan kaynakları (aslında iş dünyası da diyebiliriz) bu yaklaşımın hangisini sergileyenlerle çalışmak ister şimdide bunu konuşalım.

Aslında az önce yaptığımız açıklamadan da anlaşılacağı üzere çalışma hayatı proaktif yaklaşımı benimseyenlerle ilerler. Çünkü Proaktif olanlar kendi dışındaki faktörleri de süreci de yönlendirici kişilerdir. Kontrolü elden bırakmayan, yerinde ve zamanın da risk alabildikleri için aksiyon alma konusunda da sorun yaşamazlar, başarısızlıklarından dahi bir ders çıkarabildikleri için başarısızlıkları bir başarı olarak da görürler.

İş dünyası Reaktifi seçmez, çünkü reaktif olanlar olası sorunlarda çözüm odaklı olmak yerine sorunu başkasından kaynaklandığını düşünüp çözümü karşı taraftan bekler. Bu da iş dünyasının sevmediği konuların başında gelmektedir.

Bu nedenle iş dünyasında yer edinmek için proaktif olmak gerekiyor. Ve bu durumu da İlk adım olan İnsan Kaynakları ile görüşmenizde örneklerle belirtmeniz, karşı tarafı ikna etmenize yardımcı olacaktır.

Youtube Kanalıma Abone Olmak için Tıklayınız.

Ege Üniversitesinde İletişim eğitimi aldım. Üniversite hayatım boyunca kulüplerde farklı projeleri hayata geçirdim ve yöneticiliklerini yaptım. İK ve kurumsal İletişim Uzmanı olarak çalıştım. Şuanda CMS grubunda İnsan Kaynakları Alanında çalışıyorum, aynı zamanda şirketlere Etkili İletişim, Öfke ve Stres Yönetimi eğitimleri ve Kariyer merkezlerinde İnsan Kaynakları Uzmanlık alanında sertifika eğitimleri veriyorum.

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir