Özsüt Farkı: Müşteriler Arasında Nasıl Müşteri Seçimi Yapılır?

Normalde böyle bir durumu yazıp yayınlamam; fakat geçenlerde yaşadığım daha doğrusu Özsüt Çeşme Marina şubesinde bir personel tarafından bana yaşatılan terbiyesizliğe sessiz kalamadığım için yazıyorum.

Geçtiğimiz hafta cumartesi akşam saatlerinde yakın arkadaşımla Çeşme Merkez’e gidip biraz eğlenmek istemiştik. Etrafı biraz dolaştıktan sonra Özsüt Çeşme Marina’ya oturup birer kahve içmek istedik. Fakat mekan doluydu. Orada yetkili olarak görünen, kulağında kulaklıkla sağa sola

direktifler yağdıran ve sonradan adının Hasan olduğunu öğrendiğimiz bir beyefendiye “Kahve içmek istiyoruz; fakat boş yer yok. Acaba boş yer ne zaman olur. Bir bilginiz var mı?” diye sorduk. Beyefendi diye nitelendirdiğimiz kişi: “ Bilmiyorum; ama boş yer olacağını sanmıyorum. İçeride beklettiğim insanlar var bahçede boş yer olduğunda onları bahçeye alacağım” dedi. Bunun üzerine biz köşede beklemeye devam ettik. O sırada başka nereye gidebiliriz düşüncesiyle sağa sola bakıyorduk. Tam o sırada Özsüt ‘ ün bahçe kısmında bir masanın boşaldığını gördük. Oraya oturabilir miyiz? Diye sormak için Hasan Bey’ in yanına gittiğimizde Hasan beyin, dışarından geçen iki kişiye (bayan) o masayı verdiğini gördük. Bunun üzerine kendisine “Neden böyle bir şey yaptığını. Biz burada boş masa beklerken, bize boş masa yok deyip dışarıdan geçen iki bayanı neden buraya oturttuğunu” sorduk. Buna karşılık ise; Hasan Beyin cevabı “Boş yer yok diyorum ve boşalmayacakta” oldu. Aldığımız cevap Özsüt’ ün kurumsal kimliğine hiç yakışmayan bir cevaptı. Oranın müdürüyle görüşmek istedim. Yetkili biri gelip bizi Özsüt’ün hemen yanında bulunan Dodici adlı mekanın bahçesindeki bir masaya oturttu ve kahvemizi ancak böyle içebildik. Yani Özsüt’ te gereken ilgiyi maalesef göremedik.

Durumu anlattıktan sonra gelelim asıl konuya. Aslında kahve içip içmemek çok dert değil. Özsüt gibi her geçen gün büyüyen, büyümeyi hedefleyen bir firmanın franchising verirken uyguladığı bir prosedür yok mu? Ya da prosedür öylesine var olması için mi var? İşletmelerin müşteri memnuniyeti adı altında sayısız eğitimler alması özsüt için gereksiz bir durum mu? Gelen müşterilerin cinsiyet ayrımı yapılmadan eşit davranılması gerektiğini acaba özsüt personelleri bilmiyor mu? Ya da franchising’leri denetleyen bir denetim mekanizması yok mu? Bu soruların cevaplarını Özsüt’ tün rahatlıkla verebileceğine inanıyorum.

İnsanların eğlenmek için gittiği yerlerde keyfinin kaçmasına neden olanların bir şekilde uyarılması kanaatindeyim. Umarım bu yazı Özsüt yetkileri tarafından okunur ve personellerine müşteriler arasında ayrım yapılmaması konusunda gerekli bilgiyi verir.

Ege Üniversitesinde İletişim eğitimi aldım. Üniversite hayatım boyunca kulüplerde farklı projeleri hayata geçirdim ve yöneticiliklerini yaptım. İK ve kurumsal İletişim Uzmanı olarak çalıştım. Şuanda CMS grubunda İnsan Kaynakları Alanında çalışıyorum, aynı zamanda şirketlere Etkili İletişim, Öfke ve Stres Yönetimi eğitimleri ve Kariyer merkezlerinde İnsan Kaynakları Uzmanlık alanında sertifika eğitimleri veriyorum.

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir